Lär känna Viscus medarbetare

Förra veckan fick ni lära känna Darren. Idag har turen fallit på Thomas “Simba” Andréasson. Häng med och få en inblick i  fightern Thomas liv.

Ålder: 31

Familj:

2 bröder
Mamma & pappa

Utbildning:

  • Internationellt Licensierad Personlig Tränare (Personal Training School) 2012
  • CHEK Exercise Coach (CHEK Institute, London UK) 2015
  • CHEK Holistic Lifestyle Coach Level 1 – (CHEK Institute) 2015
  • Sport & Performance Coaching (Personal Training School) 2014
  • Certifierad Massör (Branschrådet Svensk Massage) 2012
  • Diplomerad Massageterapeut (Svenska Hälsoteamet) 2011-2012
  • Kino tape Grund och fortsättningsutbildning (Procorpus) 2013

Intressen:

Rörelselära, hur kroppen fungerar inifrån och utåt.

Filmer, bio, träning, promenader, resor, dykning

Berätta lite om dig själv och din relation till hälsa:

Jag har varit träningsaktiv som barnsben tack vare min far som är Karate Sensei (4e dan i Kyokushin Karate).
Husregeln var alltid “Gör vad som helst, men sitt inte hemma och dräll”
Träning har alltid varit något självklart för mig, det har alltid fungerat som en spegel för känna efter hur jag mår samt ett sätt att kunna kanalisera min energi mot ett distinkt mål.
Det har varit min skola till disciplin och självinsikt något som jag lyckats applicera i alla andra delar av mitt liv. Jag började träna kampsport när jag var sju år och har sedan dess hunnit med följande:
Grönt Bälte I Capoeira  15 år
Phase 2 Kali Sikaran       1,5 år
Blått Bälte BJJ                    4 år
MMA                                       4 år
Submission Wrestling     6 år
Kyokushin Karate 6 Kyu 4 år
En annan sak som kan vara kul att veta om mig är att jag förutom svenska och engelska också pratar både spanska och portugisiska. Spanskan har jag lärt mig av min far och portugisiskan från att ha tränat kampsport i Brasilien.

Avslutningsvis skulle vi önska att du delade med dig av dina tre bästa tips:

  1. “Where attention goes, energy flows”
  2. Eftersträva en balans i allt du gör, du kan inte ge vad du inte har.
  3. Oavsett vad du har skador och problem se till att aldrig sluta röra på dig, kroppen hittar nästan alltid lösningar eller alternativ för att minska/ta bort besvär.
Related Posts