Höstträning med Angelica utomhus

Låt inte hösten hindra dig från att träna ute, tvärtom är det väldigt behaglig temperatur för att genomföra ett svettigt pass. Nedan tipsar Angelica dig om höstträning. Passa på att köra passet innan snön faller!

Värm upp med 5 minuter jogg.

 

10 x 3 Utfall  (utmanar balansen, stärker benen och ger ökad bål och höftkontroll)

10 x 3 Plyometriska utfall  (samma som ovan samt att du tränar explosivitet)

5 x Spurt i backe (ökar explosiviteten)

10 x 2 sidohopp i backe båda sidor (stärker rumpans sidomuskler som är bra för att stabilisera höften och minskar skaderisken för knäproblem)

10 x 3 liggande rodd ( stärker ryggen)

20 x 2 Diagonal fällkniv (utmanar bålens sena muskulatur som vi använder i rotationer tex när vi springer)

20 x 2 Rygglyft med tummutvridning (förbättrar din hållning)

 

Lycka till och njut av färgglad höstträning!

 

Behöver du hjälp att komma igång? Kontakta Angelica för en kostnadsfri konsultation.

Angelica Hurtig

0709-34 78 80

angelica.hurtig@viscus.se

 

 

 

 

Related Posts