Marek Behrendt

Internationellt licensierad personlig tränare

Tel: 0705-42 31 83
Mail: marek.behrendt@viscus.se

Marek anser att förutsättningarna för en bra hälsa och prestation grundar sig i en välavvägd balans mellan träning, bra kost och all annan glädje och njutning som livet har att erbjuda. Det handlar om så mycket mer än att bara genomföra det på pappret ”optimala träningsupplägget” eller den ”optimala kosten”. Om dina nya rutiner inte är i balans med vad som gör dig lycklig så är de per definition inte heller optimala för just Dig.
Vare sig du vill må bättre, prestera bättre i din idrott, gå ner i vikt eller visa upp din fysik på scen så är han fast övertygad om att han kan hjälpa dig nå dit utan att låta dessa målsättningar ta över resten av ditt liv.

Marek har efter fyra år på biomedicinprogrammet med inriktning fysisk träning, fem år som personlig tränare, skribent på två av Sveriges största träningssidor och egna tävlingserfarenheter inom classic bodybuilding både den teoretiska och praktiska kunskapen som behövs för att hitta rätt verktyg för att just Du ska kunna uppnå dina mål.

Via en ständigt pågående dialog, som börjar på en kostnadsfri konsultation, definieras först hindren som står mellan din nuvarande livssituation och den du vill uppnå, för att därefter ta fram rätt strategier för att du ska kunna bemästra dem så smidigt som möjligt.

Med Mareks hjälp lär du dig att jobba MED kroppen istället för emot den

CV

Utbildning och Erfarenhet
  • Kandidatexamen och påbörjad magister i Biomedicin med inriktning fysisk träning (4 år på högskola)
  • Kostrådgivare
  • Lic. Fystränare och Personlig Tränare via Eleiko och Högskolan i Halmstad
  • Styrkelyftsinstruktör: Eleiko Powerlifting, steg 1
  • Skribent bland annat för ”tyngre.se” och ”träningslära.se”
  • Utbildare på PT-Distans Utbildningar
Språk
  • Svenska
  • Engelska
  • Tyska
  • Polska
Marek erbjuder
  • Kost- och träningsråd baserade på vetenskap och praktisk erfarenhet.
  • Djupgående teknikgenomgångar i lyft som marklyft, knäböj och bänkpress.
  • Skadeförebyggande träning.
  • Rehab (efter avslutad sjukgymnastik).
  • Hur du tränar runt gamla skador.
  • Förberedelse för tävlingar i bodybuilding, mens/womens physique och bikini fitness m.m.
  • Detaljerade kostscheman, flexibla kostupplägg eller upplägg för varaktiga livsstilsförändringar.
  • Mätning av kroppskomposition med hjälp av kaliper.